Jsme před podpisem smlouvy na prodloužení tramvajové trati

on

|

views

and

comments

Město Bratislava je před podpisem kontraktu za 74,5 milionu eur bez DPH Sdružením NS MHD Petržalka – vítězem soutěže na prodloužení tramvajové tratě v bratislavské Petržalce. Na čtvrtečním městském zastupitelstvu to uvedl primátor Bratislavy Matúš Vallo. Očekává, že v pondělí (25. 10.) město dostane ze strany konsorcia podepsanou smlouvu s poslední várkou dokumentů, která se musí ještě zkontrolovat a následně by i město kontrakt potvrdilo podpisem.

Městský poslanec Oliver Kříž vyjádřil obavu, zda Sdružení NS MHD Petržalka, kde hlavním členem je ALDES Construcciones Polska a ostatními členy jsou ALDES Construcciones S.A., Cedis a HANT BA, nakonec přistoupí k podpisu smlouvy. Poukázal přitom na značný nárůst cen stavebních materiálů na trhu. „Už nyní jsou ceny jinde, jak bylo při soutěži,“ konstatoval.

„My jsme měli setkání s největší částí tohoto konsorcia, se španělským akcionářem. Jasně deklarovali, že chtějí stavět,“ reagoval Vallo. To, že sdružení v tendru zvítězilo s „příliš výhodnou cenou oproti jiným“, nechtěl komentovat, podotkl však, že hlavní město bude trvat na zachování vysoutěžené ceny. „Budeme si velmi dávat pozor na práce navíc, což je způsob, jak se cena navyšuje,“ konstatoval.

Město čeká i na usměrnění ze strany státu, jak reagovat na zvýšené ceny stavebních materiálů na trhu. „Škodí to samosprávám i státem v celé Evropě,“ poznamenal. Vallo věří, že tramvaj bude do konce roku 2023 jezdit po prodloužené trase v Petržalce. Připustil však, že do tohoto termínu nemusí být dokončeny všechny administrativní věci. „Proto projekt budeme fázový. Jezdit je jedna věc a mít splněny všechny administrativní věci k Evropské komisi je věc druhá,“ doplnil.

Výstavba prodloužení tratě v Petržalce až po janíkov dvor bude totiž financována především z eurofondů. Vicepremiérka a ministryně pro investice, regionální rozvoj a informatizaci Veronika Remišová (Za lidí) však v uplynulých dnech opakovaně vyjádřila pochybnost, zda město stihne dokončit výstavbu prodloužení tramvajové trati v období dvou let, protože se podle něj období způsobilosti výdajů končí v roce 2023.

Magistrát tvrdí, že je připraven využít všechny eurofondy současného programového období schválené hlavnímu městu, a to i v situaci, kdyby druhá etapa tramvajové trati do Petržalky nebyla v roce 2023 plně dokončena. „Už nyní máme připravené dopravní projekty v objemu více než 200 milionů eur, které je možné zrealizovat do roku 2023, o čemž existuje i dohoda s ministerstvem dopravy,“ konstatovala samospráva. Městští poslanci si vyžádaly na listopadové zastupitelstvo předložit jejich seznam, včetně rozpracovanosti. Podle města jde o projekty zejména v oblasti městské hromadné dopravy.

Share this
Tags

Must-read

Souboj AdGuard VPN proti VPN HUB: Kdo má lepší hodnocení

Vyplatí se objednat AdGuard, nebo si předplatit VPN HUB? Důkladně jsme poměřili parametry obou služeb, rozdali body a dopadlo to 8,4/10 vs 5,6/10. Zkouška rychlosti...

Nejlepší investice: Najděte ty nejvýhodnější nabídky pro investování

Pokud chcete být v investování úspěšní, je třeba mít neustále přehled o tom, co se na trhu děje. Ovšem udržet krok s neustále se...

Kdy je možné šetřit na životním pojištění a kdy raději neriskovat?

Životní pojištění vám a vaší rodině může pomoci v těch nejtěžších chvílích života. Pokud ho máte ale špatně nastavené, může vám být úplně k...
spot_img

Recent articles

More like this